Reflexcampagne LVBO

Lekker van bij ons, de juiste reflex

Nieuws

|

09 Januari 2025

In bevragingen vindt 76% van de Vlamingen het belangrijk dat we met zijn allen meer inlandse voedingsproducten kopen en dit vooral om de lokale economie te steunen. Eenmaal op het winkelpunt handelt de consument daar slechts beperkt naar. VLAM voert daarom een campagne die specifiek de focus legt op het versterken van de reflex om inlands te kopen. De campagne heeft als slogan ’Lekker van bij de ons, de juiste reflex’ en  verloopt via online video, sociale media en influencers.

De video’s tonen situaties waarin een grijpende armbeweging wordt gemaakt, maar op het verkeerde moment. Daarna zien we de correcte armbewegingsreflex op het juiste moment, nl. op het verkooppunt. 
Concrete receptsuggesties met producten van bij ons en de reflexbeweging worden via kortere video’s verspreid via sociale media. Influencers ten slotte ondersteunen op een persoonlijke wijze hoe ze zelf ook de juiste reflex hebben om van inlands kopen een alledaagse gewoonte maken.

De campagne gaat in 2025 haar tweede jaar in. Een post-test uitgevoerd na de voorjaarsgolf in 2024 toonde dat de campagneboodschap heel duidelijk overkwam en dat het belang dat consumenten hechten aan de lokale productie van hun voeding significant steeg tegenover 2023.

Reflexcampagne LVBO - 1080x1080

De voorjaarsgolf van 2025 zal lopen in maart. Ben jij ook ambassadeur van lekkers van eigen bodem? Haak in op de VLAM-campagne en gebruik gratis het campagnemateriaal dat je vindt in de digitale toolkit.

Digitale toolkit Lekker van bij ons, de juiste reflex